Aikuisten peruskurssit

Peruskurssilla opit valitsemasi lajin (karate & ju jutsu, lukkopaini, vapaaottelu, kuntopotkunyrkkeily) perusperiaatteet ja tekniikat turvallisesti. Kokeneet vetäjämme takaavat hyvän meiningin. Peruskurssin jälkeen voit seuran jäsenmaksulla harjoitella kaikkia haluamiasi lajeja kuutena päivänä viikossa.

Kursseille otetaan jatkuvasti uusia harjoittelijoita. Harjoitusten jatkuva henkilökohtainen ohjaus takaa kehittymisen aloittamisajankohdasta riippumatta.

Voit ilmoittautua puhelimitse tai tekstiviestillä 050 5907 660 tai sähköpostilla: sankukai@sci.fi

Kurssien kesto on 4kk ja hinta (jäsenmaksu kurssin ajalta) on 100€. Ei muita kuluja. Tervetuloa mukaan!

Naisten kuntopotkunyrkkeilyn peruskurssi

Ohjelma: Kurssilla harjoitellaan iskuja ja potkuja säkkiin sekä ilmaan "varjonyrkkeilynä". Lisäksi harjoitellaan kevyesti parin kanssa potkutyynyyn tai pistehanskaan. Jokainen harjoittelee oman kuntotasonsa mukaisesti eli pitää taukoja kun itse haluaa.

Hyödyt: Säännöllinen harjoittelu kohentaa kuntoa, tasapainoa sekä käsien ja jalkojen hallintaa (koordinaatiota). Ylimääräinen paino saa kyytiä ja lihasvoima kehittyy. Harjoittelu tekee myös hyvää jumittaville hartioille ja niskalle. Vaikka kyseessä on kuntoilu, on lajilla toki myös itsepuolustuksellisia ominaisuuksia.

Varusteet: Urheiluasu ja omat säkkihanskat sekä vesipullo. Tatamilla (matto) harjoitellaan paljain jaloin.

Harjoitukset: Tiistaisin kello 19.00-20.00 ja torstaisin klo 19.00—20.00.

Valmentaja: Rolf Koivumäki, 8 dan

Miesten kuntopotkunyrkkeilyn peruskurssi

Ohjelma: Kurssilla harjoitellaan iskuja ja potkuja säkkiin sekä ilmaan "varjonyrkkeilynä". Lisäksi harjoitellaan kevyesti parin kanssa potkutyynyyn tai pistehanskaan. Jokainen harjoittelee oman kuntotasonsa mukaisesti eli pitää taukoja kun itse haluaa.

Hyödyt: Säännöllinen harjoittelu kohentaa kuntoa, tasapainoa sekä käsien ja jalkojen hallintaa (koordinaatiota). Ylimääräinen paino saa kyytiä ja lihasvoima kehittyy. Harjoittelu tekee myös hyvää jumittaville hartioille ja niskalle. Vaikka kyseessä on kuntoilu, on lajilla toki myös itsepuolustuksellisia ominaisuuksia.

Varusteet: Urheiluasu, säkkihanskat sekä vesipullo. Tatamilla (matto) harjoitellaan paljain jaloin.

Harjoitukset: Maanantaisin kello 19.00-20.00 ja torstaisin klo 20.00—21.00.

Valmentaja: Rolf Koivumäki, 8 dan

Karate & ju jutsu -peruskurssi, aikuiset ja 14v.+

Ohjelma: Väistöjen, torjuntojen, iskujen ja potkujen harjoittelua. Harjoittelu tapahtuu yksin ja kevyesti parin kanssa sekä säkin kanssa. Peruskurssilta voi jatkaa jatkokurssille, jolla harjoitellaan kaatoja, hallintaotteita, sidontoja sekä iskuja ja potkuja parin kanssa. Iskuilla ja potkuilla ei turvallisuuden vuoksi saa kurssin aikana koskettaa päähän. Vartalokontakteilla saa ottaa vain kevyttä kosketusta. Ryhmä on kuntoiluryhmä

Hyödyt: Säännöllinen harjoittelu kohentaa kuntoa, tasapainoa sekä käsien ja jalkojen hallintaa (koordinaatiota). Laji antaa säännöllisesti harjoiteltuna myös hyvän itsepuolustustaidon.

Varusteet: Urheiluasu sekä vesipullo. Peruskurssilla ei tarvi lajin mukaista valkoista kamppailuasua. Tatamilla (matto) harjoitellaan paljain jaloin.

Harjoitukset: Torstaisin kello 18.00-19.00 ja sunnuntaisin kello 17.00-18.00

Valmentaja: Rolf Koivumäki, 8 dan

Lukkopainin ja vapaaottelun peruskurssi

Meidän lukkopaini- ja vapaaotteluharjoituksissamme ei kolhita treenikavereita, vaan keskitytään turvalliseen ja monipuoliseen harjoitteluun ja tekniikan hiomiseen. Kilpavapaaottelijoiden valmentamisessa huomioidaan kisojen vaatimukset erikseen ja valmennusohjelman mukaisesti.

Harjoitusajat:

Harjoittelun kolme osa-aluetta
- maanantaisin 20.00-21-00 lukkopaini
- keskiviikkoisin 20.00-21.00 potkunyrkkeily
- sunnuntaisin 18.00-19.00 vapaaottelu sparrausta

Harjoituksissa voi käydä 2-3 kertaa viikossa halujen mukaan.

Kurssille otetaan jatkuvasti uusia harjoittelijoita. Harjoitusten jatkuva henkilökohtainen ohjaus takaa kehittymisen aloittamisajankohdasta riippumatta.

Valmentaja: Rolf Koivumäki, 8 dan

Ohjelma: Vapaaottelijat harjoittelevat eri osa-alueita: väistöjä, iskuja ja
potkuja (kuten karatessa tai potkunyrkkeilyssä) sekä kaatoja,
maahanvientejä, heittoja, hallintaotteita, kuristuksia ja nivellukkoja
(kuten esimerkiksi judossa). Pariharjoittelun lisäksi harjoitellaan säkillä, pistehanskoilla, paininukeilla ja muilla apuvälineillä sen mukaan mistä milläkin taitotasolla / harjoitusohjelman vaiheessa on hyötyä. Vaikka harjoitukset olisivatkin fyysisesti raskaita, ei rennosta meiningistä tingitä: kontakti pidetään kevyenä, jotta valmentautumista haittaavia loukkaantumisia ei tule.