Aikuisten peruskurssit

Peruskurssilla opit valitsemasi lajin (karate & ju jutsu, lukkopaini, vapaaottelu, kuntopotkunyrkkeily) perusperiaatteet ja tekniikat turvallisesti. Kokeneet vetäjämme takaavat hyvän meiningin. Peruskurssin jälkeen voit seuran jäsenmaksulla harjoitella kaikkia haluamiasi lajeja kuutena päivänä viikossa.

Ilmoittautumiset mielellään TEKSTIVIESTILLÄ numeroon 050 5907 660

Sähköposti sankukai@sci.fi
Käyntiosoitteemme löydät yhteystiedoista.

Kädet ja jalat pestään ennen harjoituksia ja harjoituksissa käytetään puhdasta harjoitteluasua. Harjoituksissa noudatamme 3m turvavälejä.

Kuntopotkunyrkkeilyn peruskurssi naisille


Ohjelma: Kurssilla harjoitellaan iskuja ja potkuja säkkiin sekä ilmaan "varjonyrkkeilynä". Lisäksi harjoitellaan kevyesti parin kanssa potkutyynyyn tai pistehanskaan. Jokainen harjoittelee oman kuntotasonsa mukaisesti eli pitää taukoja kun itse haluaa.

Hyödyt: Säännöllinen harjoittelu kohentaa kuntoa, tasapainoa sekä käsien ja jalkojen hallintaa (koordinaatiota). Ylimääräinen paino saa kyytiä ja lihasvoima kehittyy. Harjoittelu tekee myös hyvää jumittaville hartioille ja niskalle. Vaikka kyseessä on kuntoilu, on lajilla toki myös itsepuolustuksellisia ominaisuuksia.

Varusteet: T-paita, urheiluhousut, säkkihanskat, vesipullo ja suihkutarpeet. Tatamilla (matto) harjoitellaan paljain jaloin.

Yksi kurssi, harjoitukset kaksi kertaa viikossa:

  • maanantaisin kello 20.00—21.00 vain naiset
  • keskiviikkoisin kello 19.00—20.00 vain naiset

Kurssi alkaa tiistaina 17.1. ja hinta (jäsenmaksu 4kk kurssin ajalta) on 120€. Tervetuloa mukaan!

Valmentaja: Rolf Koivumäki, 8 dan

Kuntopotkunyrkkeilyn peruskurssi naisille & miehille

Ohjelma: Kurssilla harjoitellaan iskuja ja potkuja säkkiin sekä ilmaan "varjonyrkkeilynä". Lisäksi harjoitellaan kevyesti parin kanssa potkutyynyyn tai pistehanskaan. Jokainen harjoittelee oman kuntotasonsa mukaisesti eli pitää taukoja kun itse haluaa.

Hyödyt: Säännöllinen harjoittelu kohentaa kuntoa, tasapainoa sekä käsien ja jalkojen hallintaa (koordinaatiota). Ylimääräinen paino saa kyytiä ja lihasvoima kehittyy. Harjoittelu tekee myös hyvää jumittaville hartioille ja niskalle. Vaikka kyseessä on kuntoilu, on lajilla toki myös itsepuolustuksellisia ominaisuuksia.

Varusteet: T-paita, urheiluhousut, säkkihanskat, vesipullo ja suihkutarpeet. Tatamilla (matto) harjoitellaan paljain jaloin.

Yksi kurssi, harjoitukset kaksi kertaa viikossa:

  • maanantaisin kello 20.00—21.00 vain naiset
  • keskiviikkoisin kello 19.00—20.00 vain naiset
Kurssi alkaa keskiviikkona 18.1. ja hinta (jäsenmaksu 4kk kurssin ajalta) on 120€. Tervetuloa mukaan!

Valmentaja: Rolf Koivumäki, 8 dan

Miesten kuntopotkunyrkkeilyn peruskurssi

Ohjelma: Kurssilla harjoitellaan iskuja ja potkuja säkkiin sekä ilmaan "varjonyrkkeilynä". Lisäksi harjoitellaan kevyesti parin kanssa potkutyynyyn tai pistehanskaan. Jokainen harjoittelee oman kuntotasonsa mukaisesti eli pitää taukoja kun itse haluaa.

Hyödyt: Säännöllinen harjoittelu kohentaa kuntoa, tasapainoa sekä käsien ja jalkojen hallintaa (koordinaatiota). Ylimääräinen paino saa kyytiä ja lihasvoima kehittyy. Harjoittelu tekee myös hyvää jumittaville hartioille ja niskalle. Vaikka kyseessä on kuntoilu, on lajilla toki myös itsepuolustuksellisia ominaisuuksia.

Varusteet: T-paita, urheiluhousut, säkkihanskat, vesipullo ja suihkutarpeet. Tatamilla (matto) harjoitellaan paljain jaloin.

Yksi kurssi, harjoitukset kaksi kertaa viikossa:

  • maanantaisin kello 19.00—20.00 miehet
  • torstaisin klo 20.00—21.00 miehet

Kurssi alkaa maanantaina 16.1. ja hinta (jäsenmaksu 4kk kurssin ajalta) on 120€. Tervetuloa mukaan!

Valmentaja: Rolf Koivumäki, 8 dan

Karate & ju jutsu -peruskurssi, aikuiset ja 14v.+

Ohjelma: Väistöjen, torjuntojen, iskujen ja potkujen harjoittelua. Harjoittelu tapahtuu yksin ja kevyesti parin kanssa sekä säkin kanssa. Peruskurssilta voi jatkaa jatkokurssille, jolla harjoitellaan kaatoja, hallintaotteita, sidontoja sekä iskuja ja potkuja parin kanssa. Iskuilla ja potkuilla ei turvallisuuden vuoksi saa kurssin aikana koskettaa päähän. Vartalokontakteilla saa ottaa vain kevyttä kosketusta. Ryhmä on kuntoiluryhmä

Hyödyt: Säännöllinen harjoittelu kohentaa kuntoa, tasapainoa sekä käsien ja jalkojen hallintaa (koordinaatiota). Laji antaa säännöllisesti harjoiteltuna myös hyvän itsepuolustustaidon.

Varusteet: T-paita, urheiluhousut, vesipullo ja suihkutarpeet. Peruskurssilla ei tarvi lajin mukaista valkoista kamppailuasua. Tatamilla (matto) harjoitellaan paljain jaloin.

Yksi kurssi, harjoitukset kaksi kertaa viikossa:

  • Torstaisin kello 18.00-18.50
  • sunnuntaisin kello 17.00-17.50

Kurssi alkaa torstaina 19.9. ja hinta (jäsenmaksu 4kk kurssin ajalta) on 120€. Tervetuloa mukaan!

Valmentaja: Rolf Koivumäki, 8 dan

Lukkopainin ja vapaaottelun peruskurssi

Meidän lukkopaini- ja vapaaotteluharjoituksissamme ei kolhita treenikavereita, vaan keskitytään turvalliseen ja monipuoliseen harjoitteluun ja tekniikan hiomiseen. Kilpavapaaottelijoiden valmentamisessa huomioidaan kisojen vaatimukset erikseen ja valmennusohjelman mukaisesti

Varusteet: T-paita, urheiluhousut, säkkihanskat, vesipullo ja suihkutarpeet.

Yksi kurssi, harjoitukset kolme kertaa viikossa:

  • maanantaisin kello 20.00—21.00
  • keskiviikkoisin kello 19.00—20.00

Harjoitusten jatkuva henkilökohtainen ohjaus takaa kehittymisen.

Kurssi alkaa keskiviikkona 18.1. Kevätkauden hinta (jäsenmaksu 4KK kurssin ajalta) on 120€.

Valmentaja: Rolf Koivumäki, 8 dan.

Ohjelma: Vapaaottelijat harjoittelevat eri osa-alueita: väistöjä, iskuja ja potkuja (kuten karatessa tai potkunyrkkeilyssä) sekä kaatoja, maahanvientejä, heittoja, hallintaotteita, kuristuksia ja nivellukkoja (kuten esimerkiksi judossa). Pariharjoittelun lisäksi harjoitellaan säkillä, pistehanskoilla, paininukeilla ja muilla apuvälineillä sen mukaan mistä milläkin taitotasolla / harjoitusohjelman vaiheessa on hyötyä. Vaikka harjoitukset olisivatkin fyysisesti raskaita, ei rennosta meiningistä tingitä: kontakti pidetään kevyenä, jotta valmentautumista haittaavia loukkaantumisia ei tule.