Aikuisten peruskurssit

Peruskurssilla opit valitsemasi lajin (karate & ju jutsu, lukkopaini, vapaaottelu, kuntopotkunyrkkeily) perusperiaatteet ja tekniikat turvallisesti. Kokeneet vetäjämme takaavat hyvän meiningin. Peruskurssin jälkeen voit seuran jäsenmaksulla harjoitella kaikkia haluamiasi lajeja kuutena päivänä viikossa.

Varaa paikkasi ajoissa! Ilmoittaudu puhelimitse tai tekstiviestillä 050 5907 660 tai sähköpostilla: sankukai@sci.fi

Liittymisjäsenmaksu 100€ kattaa peruskurssin 3kk harjoittelun. Ei muita kuluja.

Naisten kuntopotkunyrkkeilyn peruskurssi

Alkaa: Tiistaina 2.4. kello 19.00 ja torstaina 4.4. kello 19.00

Ohjelma: Kurssilla harjoitellaan iskuja ja potkuja säkkiin sekä ilmaan "varjonyrkkeilynä". Lisäksi harjoitellaan kevyesti parin kanssa potkutyynyyn tai pistehanskaan. Jokainen harjoittelee oman kuntotasonsa mukaisesti eli pitää taukoja kun itse haluaa.

Hyödyt: Säännöllinen harjoittelu kohentaa kuntoa, tasapainoa sekä käsien ja jalkojen hallintaa (koordinaatiota). Ylimääräinen paino saa kyytiä ja lihasvoima kehittyy. Harjoittelu tekee myös hyvää jumittaville hartioille ja niskalle. Vaikka kyseessä on kuntoilu, on lajilla toki myös itsepuolustuksellisia ominaisuuksia.

Varusteet: Urheiluasu ja omat säkkihanskat sekä vesipullo. Tatamilla (matto) harjoitellaan paljain jaloin.

Harjoitukset: Tiistaisin ja torstaisin klo 19.00—20.00.

Valmentaja: Rolf Koivumäki, 8 dan

Miesten kuntopotkunyrkkeilyn peruskurssi

Alkaa: Tiistaina 2.4. kello 20.00 ja torstaina 4.4. kello 20.00

Ohjelma: Kurssilla harjoitellaan iskuja ja potkuja säkkiin sekä ilmaan "varjonyrkkeilynä". Lisäksi harjoitellaan kevyesti parin kanssa potkutyynyyn tai pistehanskaan. Jokainen harjoittelee oman kuntotasonsa mukaisesti eli pitää taukoja kun itse haluaa.

Hyödyt: Säännöllinen harjoittelu kohentaa kuntoa, tasapainoa sekä käsien ja jalkojen hallintaa (koordinaatiota). Ylimääräinen paino saa kyytiä ja lihasvoima kehittyy. Harjoittelu tekee myös hyvää jumittaville hartioille ja niskalle. Vaikka kyseessä on kuntoilu, on lajilla toki myös itsepuolustuksellisia ominaisuuksia.

Varusteet: Urheiluasu, säkkihanskat sekä vesipullo. Tatamilla (matto) harjoitellaan paljain jaloin.

Harjoitukset: Tiistaisin ja torstaisin klo 20.00—21.00.

Valmentaja: Rolf Koivumäki, 8 dan

Karate & ju jutsu -peruskurssi

Alkaa: Keskiviikkona 3.4. kello ja sunnuntaina 7.4. kello 19.00

Ohjelma: Torjuntojen, iskujen ja potkujen harjoittelua. Harjoittelu tapahtuu yksin ja kevyesti parin kanssa sekä säkin kanssa. Peruskurssilta voi jatkaa jatkokurssille, jolla harjoitellaan kaatoja, hallintaotteita, sidontoja sekä iskuja ja potkuja parin kanssa. Iskuilla ja potkuilla ei turvallisuuden vuoksisaa kurssin aikana koskettaa päähän. Vartalokontakteilla saa ottaa vain kevyttä kosketusta. Ryhmä on kuntoiluryhmä

Varusteet: Urheiluasu sekä vesipullo. Peruskurssilla ei tarvi lajin mukaista valkoista kestävämpää asua. Tatamilla (matto) harjoitellaan paljain jaloin.

Harjoitukset: Keskiviikkoisin ja sunnuntaisin klo 19.00—20.00

Vapaaottelun peruskurssi

Alkaa: Ilmoitetaan myöhemmin

Ohjelma: Peruskurssilla harjoitellaan pystyharjoitteluna iskuja, potkuja, vastustajan maahan vientejä ja maassa ylävartaloon ja jalkoihin kohdistuvia hallintaotteita.

Hyödyt: Kurssi on hyvää hikistä kuntoilua sekä antaa harjoittelijoille monipuolisen tekniikan lähiotteluun ja haluttaessa otteluharjoituksiinkin. Harjoituksisssa on tekemisen meininkiä! Pystykamppailun lisäksi harjoitellaan kevyttä painia lattialla. Taitojen kehittyessä harjoittelija voi halutessaan kilpailla eritasoisissa vapaaottelun sarjoissa.

Varusteet: T-paita ja urheiluhousut (tai kamppailupuku), hammassuojat, lajiin soveltuvat nyrkkeilyhanskat (kysy, niin neuvomme valinnassa). Vesipullo.

Harjoitukset: Tiistaisin ja torstaisin klo 18.00—19.00

Lukkopainin peruskurssi (14v+ ja aikuiset)

Alkaa: Keskiviikkona 3.4. ja sunnuntaina 7.4. kello 18.00

Ohjelma: Kurssilla harjoitellaan lukkopainin tekniikoita: hallintaotteet, nivellukot ja kuristukset. Harjoituksissa opitaan paitsi erilaisia otteita, myös siirtyminen yhdestä otteesta toiseen. Harjoituksiin sisältyy taitojen karttuessa kevyttä sparrausta eli kevyttä, vapaamuotoista, ottelua muistuttavaa harjoittelua. Sparraus tekee harjoittelusta mielenkiintoisempaa ja mielekkäämpää kun voidaan kokeilla harjoiteltujen tekniikoiden toimivuutta ja osaamista turvallisesti käytännössä. Iskuja ja potkuja ei tähän lajiin kuulu. Opetettavat tekniikat ovat esimerkiksi judosta ja brasilialaisesta jujutsustakin tuttuja.

Hyödyt: Säännöllinen harjoittelu kohentaa kuntoa sekä käsien ja jalkojen hallintaa (koordinaatiota). Harjoittelu tekee myös hyvää jumittaville hartioille ja niskalle.

Varusteet: Urheiluasu sekä vesipullo. Tatamilla (matto) harjoitellaan paljain jaloin.

Harjoitukset: Keskiviikkoisin ja sunnuntaisin klo 18.00—19.00.

Valmentaja: Rolf Koivumäki, 8 dan