Aikuisten peruskurssit

Peruskurssilla opit valitsemasi lajin (karate & ju jutsu, lukkopaini, vapaaottelu, kuntopotkunyrkkeily) perusperiaatteet ja tekniikat turvallisesti. Kokeneet vetäjämme takaavat hyvän meiningin. Peruskurssin jälkeen voit seuran jäsenmaksulla harjoitella kaikkia haluamiasi lajeja kuutena päivänä viikossa.

Kursseille otetaan jatkuvasti uusia harjoittelijoita. Harjoitusten jatkuva henkilökohtainen ohjaus takaa kehittymisen aloittamisajankohdasta riippumatta.

Tule mukaan!

Voit ilmoittautua puhelimitse tai tekstiviestillä050 5907 660 tai sähköpostilla: sankukai@sci.fi

Liittymisjäsenmaksu 100€ kattaa 3kk harjoittelun. Tässä ajassa opit peruskurssin asiat. Ei muita kuluja.

Naisten kuntopotkunyrkkeilyn peruskurssi

Ohjelma: Kurssilla harjoitellaan iskuja ja potkuja säkkiin sekä ilmaan "varjonyrkkeilynä". Lisäksi harjoitellaan kevyesti parin kanssa potkutyynyyn tai pistehanskaan. Jokainen harjoittelee oman kuntotasonsa mukaisesti eli pitää taukoja kun itse haluaa.

Hyödyt: Säännöllinen harjoittelu kohentaa kuntoa, tasapainoa sekä käsien ja jalkojen hallintaa (koordinaatiota). Ylimääräinen paino saa kyytiä ja lihasvoima kehittyy. Harjoittelu tekee myös hyvää jumittaville hartioille ja niskalle. Vaikka kyseessä on kuntoilu, on lajilla toki myös itsepuolustuksellisia ominaisuuksia.

Varusteet: Urheiluasu ja omat säkkihanskat sekä vesipullo. Tatamilla (matto) harjoitellaan paljain jaloin.

Harjoitukset: Tiistaisin ja torstaisin klo 19.00—20.00.

Valmentaja: Rolf Koivumäki, 8 dan

Miesten kuntopotkunyrkkeilyn peruskurssi

Ohjelma: Kurssilla harjoitellaan iskuja ja potkuja säkkiin sekä ilmaan "varjonyrkkeilynä". Lisäksi harjoitellaan kevyesti parin kanssa potkutyynyyn tai pistehanskaan. Jokainen harjoittelee oman kuntotasonsa mukaisesti eli pitää taukoja kun itse haluaa.

Hyödyt: Säännöllinen harjoittelu kohentaa kuntoa, tasapainoa sekä käsien ja jalkojen hallintaa (koordinaatiota). Ylimääräinen paino saa kyytiä ja lihasvoima kehittyy. Harjoittelu tekee myös hyvää jumittaville hartioille ja niskalle. Vaikka kyseessä on kuntoilu, on lajilla toki myös itsepuolustuksellisia ominaisuuksia.

Varusteet: Urheiluasu, säkkihanskat sekä vesipullo. Tatamilla (matto) harjoitellaan paljain jaloin.

Harjoitukset: Maanantaisin kello 19.00-20.00 ja torstaisin klo 20.00—21.00.

Valmentaja: Rolf Koivumäki, 8 dan

Karate & ju jutsu -peruskurssi, aikuiset ja 14v.+

Ohjelma: Väistöjen, torjuntojen, iskujen ja potkujen harjoittelua. Harjoittelu tapahtuu yksin ja kevyesti parin kanssa sekä säkin kanssa. Peruskurssilta voi jatkaa jatkokurssille, jolla harjoitellaan kaatoja, hallintaotteita, sidontoja sekä iskuja ja potkuja parin kanssa. Iskuilla ja potkuilla ei turvallisuuden vuoksi saa kurssin aikana koskettaa päähän. Vartalokontakteilla saa ottaa vain kevyttä kosketusta. Ryhmä on kuntoiluryhmä

Hyödyt: Säännöllinen harjoittelu kohentaa kuntoa, tasapainoa sekä käsien ja jalkojen hallintaa (koordinaatiota). Laji antaa säännöllisesti harjoiteltuna myös hyvän itsepuolustustaidon.

Varusteet: Urheiluasu sekä vesipullo. Peruskurssilla ei tarvi lajin mukaista valkoista kamppailuasua. Tatamilla (matto) harjoitellaan paljain jaloin.

Harjoitukset: Keskiviikkoisin ja sunnuntaisin klo 19.00—20.00

Valmentaja: Rolf Koivumäki, 8 dan.

Lukkopainin & ju jutsun peruskurssi

Ohjelma: Kurssilla harjoitellaan vastustajan viemistä maahan sekä pitämistä aloillaan erilaisin jalkoihin ja ylävartaloon kohdistuvin nivellukoin ja muin hallintaottein. Harjoittelua tehdään pariharjoitteluna paljon lattialla, mutta osin myös pystyssä. Harjoituksissa ei keskitytä iskuihin, potkuihin eikä torjuntoihin. Tekniikat tehdään ohjatusti ja valvotusti ja turvallisesti. Ryhmä on kuntoiluryhmä

Hyödyt: Kurssi on hyvää hikistä kuntoilua ja parantaa käsien ja jalkojen hallintaa (koordinaatiota).

Varusteet: Urheiluasu (tai kamppailupuku), vesipullo.

Harjoitusajat: maanantaisin ja keskiviikkoisin kello 20.00-21.00 sekä sunnuntaisin kello 18.00-19.00. Harjoituksissa voi käydä 2-3 kertaa viikossa halujen mukaan.

Valmentaja: Rolf Koivumäki, 8 dan

Vapaaottelun peruskurssi

Vapaaotteluharjoitukset pidetään lukkopainiharjoitusten kanssa samaan aikaan. Lukkopaini onkin oleellinen osa vapaaottelijan taitoja.

Harjoitusajat:

maanantaisin ja keskiviikkoisin kello 20.00-21.00 sekä sunnuntaisin
kello 18.00-19.00. Harjoituksissa voi käydä 2-3 kertaa viikossa halujen
mukaan.

Kurssille otetaan jatkuvasti uusia harjoittelijoita. Harjoitusten jatkuva henkilökohtainen ohjaus takaa kehittymisen aloittamisajankohdasta riippumatta.

Hinta: 100€ / 3kk

Valmentaja: Rolf Koivumäki, 8 dan

Ohjelma: Vapaaottelijat harjoittelevat eri osa-alueita: väistöjä, iskuja ja
potkuja (kuten karatessa tai potkunyrkkeilyssä) sekä kaatoja,
maahanvientejä, heittoja, hallintaotteita, kuristuksia ja nivellukkoja
(kuten esimerkiksi judossa). Pariharjoittelun lisäksi harjoitellaan säkillä, pistehanskoilla, paininukeilla ja muilla apuvälineillä sen mukaan mistä milläkin taitotasolla / harjoitusohjelman vaiheessa on hyötyä. Vaikka harjoitukset olisivatkin fyysisesti raskaita, ei rennosta meiningistä tingitä: kontakti pidetään kevyenä, jotta valmentautumista haittaavia loukkaantumisia ei tule.